FAQ: e-handel

Jeśli prowadzisz handel elektroniczny to za pewne wiesz, jak ważne jest dostarczenie wszystkich niezbędnych informacji, by ułatwić klientowi podęcie decyzji na temat zakupu. Dlatego też bardzo ważne jest, by stworzyć specjalną podstronę, na której umieścimy odpowiedzi na wszystkie pytania nurtujące osoby odwiedzające nasz sklep internetowy. Najczęściej taka podstrona nazywana jest z angielskiego FAQ (Frequently Asked Questions), czyli najczęściej zadawane pytania. Oprócz swojego podstawowego zadania, dobrze napisane strony FAQ potrafią polepszyć SEO strony. Eksperci wskazują również, że konsumenci są bardziej skłonni zakupić produkty na stronach internetowych, gdzie znajduje się zakładka FAQ. Jeśli zastanawiasz się, czy warto poświęcić czas na stworzenie FAQ na swojej stronie internetowej, to zastanów się, czy często otrzymujesz podobne pytania mailowo od klientów. Jeśli tak, to stworzenie nawet krótkiej odpowiedzi i umieszczenie jej na podstronie sklepu internetowego spowoduje, że ograniczysz liczbę mejli i na dłuższą metę zredukujesz czas spędzony na odpisywanie na wiadomości.

Ważne jest, by strona FAQ była łatwa do odnalezienia przez potencjalnego konsumenta. Przy tworzeniu listy pytań, na które uważasz powinieneś umieścić odpowiedzieć w swoim sklepie internetowym postaraj się myśleć jak osoba, która po raz pierwszy odwiedziła Twoją stronę internetową. Warto jest przejrzeć każdą podstronę i popatrzeć na jej zawartość krytycznym okiem. Czy wszystkie rozmiary zostały podane, w jaki sposób można dokonać zapłaty, jaki jest rodzaj transportu i ile trwa dostawa, oraz czy sklep uznaje zwroty, jeśli tak, jak można go dokonać. To są przykłady kilku pytań, które często są zadawane przez konsumentów robiących zakupy przez Internet. Pamiętajmy, że osoby kupujące online poszukują informacji rzetelnych i prawdziwych. Tworząc różnego rodzaju opisy nie próbujmy, więc omamić konsumenta, gdyż możemy źle na tym wyjść. Niezadowoleni klienci często pozostawiają niepochlebne opinie, które mogą zniechęcić inne osoby do zakupu.

Stronę FAQ możemy również wykorzystać, by dogłębnie przedstawić produkt osobom odwiedzającym nasz sklep internetowy. Warto przeznaczyć trochę czasu na stworzenie takiego opisu, by oprócz dostarczania wiedzy konsumentom stworzyć w osobie czytającej tekst chęć zakupu tego produktu. Gdy zastanawiasz się, jakie pytania uwzględnić na swojej stronie FAQ polecamy skoncentrować swoją uwagę i swoich konsumentów na informacjach użytecznych i istotnych, które będą w stanie przekonać do zakupu. Bardzo ważne jest, by zawsze formułować zdania w taki sposób, by miały one oddźwięk pozytywny. Nie udzielaj zdawkowych odpowiedzi, jednak nie zanudzaj swojego czytelnika długimi i szczegółowymi wywodami. Dobrze też sprawdzają się informacje w formie graficznej.

Poprowadź konsumenta

Podstrona FAQ to miejsce, gdzie nie tylko umieścisz ważne informacje dla osób odwiedzających Twój sklep online. To również okazja dla Ciebie, by przedstawić sklep i sprzedawane w nim produkty w pozytywnym świetle. O ile to możliwe, powinieneś również spróbować tak poprowadzić klienta, by po przeczytaniu interesującej go informacji dokonał on zakupu. Możesz to zrobić poprzez umiejętne skonstruowanie tekstu. Dlatego też każdą odpowiedź powinieneś w miarę możliwości zakończyć wezwaniem do działania (call to action). Nie koniecznie powinieneś pisać „kup teraz” lub umieszczać inne, agresywne przekazy, które będą miały na celu nakłonienie czytelnika do zakupu. Zamiast tego zastanów się, jakimi innymi informacjami konsument mógłby być zainteresowany po przeczytaniu danej odpowiedzi, pokieruj go w tę stronę.

Related Posts