Jakie korzyści może uzyskać firma dzięki e-commerce?

E-commerce, czyli szeroko pojęty handel elektroniczny. Choć obecnie głównie jest kojarzony ze sprzedażą za pomocą Internetu, jednak pod tym pojęciem kryją szersze działania przy użyciu wszelkich środków elektronicznych tj. telefon lub fax. Takie działania mają na celu doprowadzenie do sprzedaży. Wraz z rozpowszechnieniem Internetu zaczęły pojawiać się witryny, na których możemy zakupić produkty.  Konsumenci zaczęli przekonywać się do takiej formy zakupów i coraz częściej decydują się kupno produktów tą drogą. Nie dziwi, więc fakt, że coraz więcej firm rozważa rozpoczęcie działalności e-commerce. Jednak przed dokonaniem dużych inwestycji, jak zakup domen, serwerów, czy oprogramowania warto zastanowić się, na jakie korzyści możemy liczyć otwierając sklep internetowy i czy korzyści przewyższą ewentualne wady tego rozwiązania.

Powiększanie rynku zbytu

Jedną z najważniejszych korzyści jest możliwość rozszerzenia bazy klientów. Firmy, które istnieją w świecie wirtualnym mogą znaleźć nabywców nie tylko w miejscu, gdzie fizycznie przedsiębiorstwo się znajduje. Nie tylko możemy znaleźć nowych klientów w Polsce, możemy z łatwością rozszerzyć sprzedaż na rynki zagraniczne. Podstawą jest stworzenie strony sprzedażowej w kilku językach, lub umieszczenie na niej translatora, który pozwoli osobie odwiedzającej sklep na przetłumaczenie znajdującego się tekstu na interesujący ją język. Jest to opcja praktycznie bezkosztowa, a sprawia, że nasza witryna staje się dostępna dla ludzi, którzy nie władają językiem polskim. W związku z przynależnością Polski do Unii Europejskiej większość procedur międzynarodowych jest uproszczona. Tak też jest w przypadku handlu. Chcąc sprzedawać swoje produkty w innych krajach nie musimy wypełniać skomplikowanych dokumentów, bądź uiszczać opłat (np. cło).

Sprzedaż 24h

Internet nigdy nie śpi. W przeciwieństwie do pracowników, czy właścicieli firmy. Gdy otworzymy sklep internetowy to potencjalny konsument jest w stanie do niego dotrzeć o każdej porze dnia i nocy. Może też dokonać zakupów, a to wszystko za ułamek kosztów sklepu stacjonarnego. Do kosztów stałych sklepu online należy m.in. opłata za serwer, która zależy od wielkości transferu. Może ona wynosić od kilkunastu złotych do kilkudziesięciu. Porównując takie wydatki z kosztami opłaty za lokal, ceny mediów i inne płatności ten wydatek wydaje się być znikomy.

Możliwość stworzenia profilu konsumenta

Każda witryna w Internecie, również sklepy online mogą korzystać z różnego rodzaju programów, które dostarczają informacji na temat osób, które odwiedzają stronę. Uzbrojeni w wiedzę dotyczącą naszych konsumentów będziemy w stanie lepiej dopasować do nich sprzedawany asortyment. Z takich danych możemy dowiedzieć się, o wieku osób dokonujących zakupu w naszym sklepie internetowym. Poznamy płeć konsumentów i miejsce ich zamieszkania. Dostępne dane różnią się w zależności od programów, z których korzystamy. Niemniej jednak taka wiedza jest nieoceniona, gdy chcemy poznać preferencje konsumentów.

Dotrzymaj kroku konkurencji

Coraz więcej osób korzysta z Internetu i coraz więcej z nich dokonuje za jego pomocą zakupów. Ostatnie dane wskazują, że ponad 80% osób korzystających z Internetu dokonało kiedyś zakupu online. Coraz częściej też słyszy się opinii, że jeśli coś nie jest w Internecie to nie istnieje. Nie dziwi, więc fakt, że konsumenci oczekują, że firmy będą posiadały sklep internetowy. Jeśli dodatkowo Twoja konkurencja pojawiła się online to, jeśli Ty również się tam wkrótce nie pojawisz, to możesz stracić klientów. Ponieważ klienci zdecydują się na skorzystanie z oferty firmy, którą łatwo mogą odnaleźć i zweryfikować w sieci, oraz szybko dokonać zakupu w ich sklepie internetowym.

Related Posts